XP instrumenten van American Eagle

Nooit meer slijpen

XP-instrumenten van American Eagle

Heidelberg - 16 augustus 2018 – In de parodontologie zijn fijne, scherpe instrumenten essentieel voor een succesvolle behandeling. Scalers en curettes moeten daarom voortdurend geslepen worden. American Eagle heeft met de XP Technology een gepatenteerd productieproces ontwikkeld, waardoor de instrumententips aanzienlijk duurzamer worden. Nooit meer tijd verliezen met slijpen én het proces maakt de vervaardiging van dunnere en scherpere tips mogelijk

Bij de nano-geoptimaliseerde oppervlaktebehandeling wordt de legering op een roestvrijstalen basis aangebracht. Het resultaat is een extreem harde instrumententip, die duidelijk duurzamer is dan een doorsnee-tip. Dr. Phillip Watson van de universiteit van Toronto kon bewijzen dat XP-instrumenten aanzienlijk duurzamer zijn dan standaardinstrumenten en daarom een enorme verbetering betekenen.

Bovendien bieden de dunnere instrumententips een betere toegang tot interdentale ruimtes en parodontale pockets, voor een beter resultaat en gelijktijdige verhoging van het patiëntencomfort. Dankzij de superscherpe snijvlakken hoeft de behandelaar het instrument minder krachtig vast te houden en behoudt deze zo zijn tastgevoel.

In het parodontale assortiment van American Eagle is XP Technology beschikbaar voor universele scalers en curettes en Gracey curettes. De instrumenten hebben in de standaarduitvoering een roestvrijstalen heft of een ergonomisch EagleLite heft, dat de handvermoeidheid beduidend vermindert. Nog meer comfort bieden de bijzonder lichte "Pro-Thin" heften, vooral omdat deze instrumenten ook met bijzonder fijne tips uitgerust zijn.

Bij de opgesomde instrumenten zijn tips en heften vast met elkaar verbonden. Als alternatief bieden we de XP Technology ook als Quick-tip variant aan, waarbij de gebruiker een Quick-tip heft in de gewenste kleur en daarbij de gewenste instrumententip kiest, die op het heft geschroefd wordt. Dit betekent een essentiële kostenbesparing, want met Quick-tip kan een afzonderlijke tip vervangen worden zonder het volledige instrument te hoeven vervangen.

XP instrument American Eagle