Henry Schein open voor aanmeldingen voor de

Henry Schein open voor aanmeldingen voor de "Rely on Us Supplier Competition"

Team Schein organiseerde Practice Pink ten behoeve van Stichting Kinderen Kankervrij

Gedurende het jaar 2016 ondersteunde het Henry Schein team de organisatie met verschillende initiatieven.

Almere, 24 januari 2017 – Henry Schein rond de sponsoractiviteiten 2016 voor Stichting Kinderen Kanker Vrij (KiKa) op positieve wijze af. In de reeks van sponsoracties werd afgelopen najaar het Practice Pink programma gelanceerd. Via dit programma zijn klanten in de gelegenheid gesteld roze dentale verbruiksmaterialen te kopen. Gedurende de hele periode werd een deel van de opbrengst uit de verkoop van deze producten gedoneerd aan KiKa om de strijd tegen kanker te steunen.

In totaal heeft Henry Schein in 2016 ruim € 6000 opgehaald voor KiKa, die zich 95% genezingskans voor kinderen met kanker ten doel heeft gesteld. Naast het Practice Pink programma organiseerde Team Schein het afgelopen jaar verschillende activiteiten als deelname aan de KiKaRun, organisatie van een markt, facebook wervingsacties, kerstpakketdonatie en met de digitale kerstkaart. Het bedrag dat aan druk- en verzendkosten is bespaard is door Henry Schein ook aan KiKa geschonken.

KiKa heeft als doel, het werven van fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn en strijd, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Daarnaast richt KiKa zich op het geven van voorlichting. *)

Het Practice Pink programma en de ander genoemde activiteiten maakt deel uit van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma voor maatschappelijk ondernemen van Henry Schein. Henry Schein Cares beoogt de toegang tot de zorg voor minderbedeelde bevolkingsgroepen wereldwijd te verbeteren door middel van drie focusgebieden: gezondheid, preventie, behandeling en onderwijs; voorbereiding op noodgevallen en noodhulp; en capaciteitsontwikkeling van de gezondheidszorg. Een belangrijk deel van dit werk bestaat uit het bieden van steun aan kankerpatiënten en hun familie.

*) Bron: KiKa