Ivoclar Vivadent ontwikkelt eerste intelligente Bluephase uithardinglamp

Bluephase G4: Ivoclar Vivadent ontwikkelt eerste intelligente Bluephase

Benelux, Hoofddorp - 21 januari 2019 - Ze is stijlvol. Ze is betrouwbaar. En ze is slim. De Bluephase G4 is de eerste Bluephase met een automatisch detectiesysteem - voor nog betere uithardings-resultaten.

Voor betrouwbare en geslaagde directe en indirecte restauraties zijn goede materialen en instrumenten vereist. Wat velen niet weten: is dat zelfs de precisie van de toepassing bij lichtuitharding een essentiële rol speelt in de levensduur van een restauratie. Hier komt de Bluephase G4 als nieuwste uithardingslamp van Ivoclar Vivadent dan ook zeer goed van pas. Niet alleen is de vierde generatie van de Bluephase goed vormgegeven, maar ook voorzien van Polyvision-technologie met nieuwe functies.

Trilling duidt op verkeerde toepassing van de lamp
Dankzij de Polyvision-technologie herkent de Bluephase G4 automatisch wanneer het handstuk wordt verplaatst tijdens de belichtingsprocedure en daarmee een correcte uitharding van de restauratie in gevaar loopt. Als dit gebeurt, zal het instrument gaan trillen en, indien nodig, automatisch de belichtingstijd met 10 procent verlengen. Als het handstuk te veel beweegt – en bijvoorbeeld uit de mondholte slipt – dan schakelt de polymerisatielamp automatisch uit, zodat de polymerisatie correct herhaald kan worden. De voordelen voor de gebruiker: eenvoudige bediening, discrete assistentie & detectie, betrouwbare uitharding en tevreden patiënten.

Eén apparaat dat communiceert met de gebruiker
Met dit automatische hulpsysteem staat de Bluephase G4 voor een geheel nieuwe generatie polymerisatie-apparatuur. Deze kunnen niet alleen betrouwbaar polymeriseren, maar ze kunnen zelfs communiceren met gebruikers – dit alles bij een vermogen van 1200 mW / cm2 met een breedbandspectrum van 385 tot 515 nm (Polywave LED), een 10-mm lichtgeleider en homogene lichtemissie-norm, maakt de functie uiterst efficiënt als het om tijd en kwaliteit gaat.

Bluephase® is een geregistreerd handelsmerk van Ivoclar Vivadent AG.

ivoclar vivadent bluephase g4

De nieuwe Bluephase G4: zorgenvrije lichtuitharding, dankzij de intelligente Polyvision-Technologie - nu beschikbaar!