Bluephase PowerCure: Een nieuwe generatie uithardingslampen

Benelux, Hoofddorp - 12 juni 2019 - Intelligente LED-polymersiatietechnologie brengt meer comfort, efficiëntie en betrouwbaarheid voor de tandartspraktijk.
Bluephase PowerCure is de slimste Bluephase ooit. De nieuwe, krachtige LED-uithardingslamp combineert de betrouwbaarheid van korte uithardingstijden van slechts drie seconden bij gebruik en in combinatie met het 3s PowerCure-productsysteem.

De Bluephase PowerCure wordt geleverd met een automatische uithardingsassistent, die ‘’de gebruiker ondersteunt en een oogje in het zeil houdt": het detecteert onbedoelde bewegingen van de uithardingslamp en herkent het risico, dat kan leiden tot een onbetrouwbare uithardingsprocedure. Als de restauratie het risico loopt onvoldoende te worden uitgehard, wordt de gebruiker gewaarschuwd van onjuist gebruik. De lamp trilt en verlengt automatisch de uithardingstijd. Als de uithardingslamp te ver afwijkt van de oorspronkelijke positie, onderbreekt de Bluephase PowerCure de belichtingscyclus automatisch, zodat deze correct kan worden herhaald. Intelligente technologie is vereist om dit mogelijk te maken. In het geval van Bluephase PowerCure wordt deze technologie Polyvision genoemd. De voordelen liggen voor de hand: professionals die op zoek zijn naar betrouwbaarheid, bedieningsgemak en tijdwinst krijgen wat ze zoeken met de Bluephase PowerCure.

Het vrij selecteren van de lichtintensiteit zorgt voor optimale uithardingsresultaten
De uithardprestatie wordt beïnvloed door de positie van het uithardingslicht, maar ook de lichtintensiteit heeft een bepalend effect op de kwaliteit van de restauratie en de hardingsdiepte. De nieuwe Bluephase PowerCure biedt drie verschillende uithardingsprogramma's, die vrij kunnen worden geselecteerd om aan de behoeften van verschillende casussen te voldoen: naast de 1.200 mW / cm2 high power-modus biedt deze een turbo-modus en een 3s-modus. In de turbo-modus produceert het licht een lichtintensiteit van 2.000 mW / cm2 en deze modus is daarom bijzonder geschikt voor het polymeriseren van bevestigingsmaterialen bij indirecte restauraties. In de 3s-modus is de lichtintensiteit 3.000 mW / cm2, waardoor de belichtingstijd kan worden teruggebracht tot drie seconden bij lichtuithardende directe klasse I- en II-restauraties vanaf het occlusale oppervlak in permanente tanden. Omdat de belichtingstijden zo kort zijn, wordt het risico van fouten die optreden tijdens de lichtuithardingsstap bovendien verlaagd. Drie-seconden belichtingstijden kunnen worden toegepast als Bluephase PowerCure wordt gebruikt in combinatie met de producten van het 3s PowerCure productsysteem.

Een goed ontwikkeld productsysteem
Het innovatieve 3s PowerCure productsysteem bestaat, naast de nieuwe Bluephase PowerCure, uit het modelleerbare Tetric PowerFill-composiet, het vloeibare Tetric PowerFlow en het adhesief, Adhese Universal. Beide restauratieve composieten kunnen worden toegepast in lagen van maximaal 4 mm en verminderen het aantal werkstappen, dat nodig is om een restauratie te vervaardigen aanzienlijk. Dit resulteert in optimale efficiëntie in het dagelijks werk van tandheeldkundige professionals.

Bluephase®, Tetric® and Adhese ® zijn geregistreerde handelsmerken van Ivoclar Vivadent AG.

bluephase powercure

Bluephase PowerCure - de slimste Bluephase ooit