Bevestigingscement en bevestigingscomposiet: hoe maakt u de juiste keuze?

Een groot en uiteenlopend aanbod aan beschikbare restauratiematerialen, bevestigingscementen en bevestigingscomposieten toepasbaar voor verschillende indicaties maakt het voor tandartsen steeds moeilijker om de juiste keuze te maken. Hoe kun je in zo'n situatie het overzicht houden?

3 Tips

1. Productsystemen: bieden meer zekerheid
    Enerzijds Allereerst/Ten eerste zijn er productsystemen, d.w.z. producten van één fabrikant, die elkaar aanvullen als individuele componenten van een compleet systeem. Dergelijke productsystemen bieden u meer zekerheid, omdat de afzonderlijke componenten samen zijn ontwikkeld en getest. Het proces is meestal gemakkelijker te beheersen, dan het gebruik van individuele producten van verschillende fabrikanten, elk met verschillende vereisten en beperkingen.

2. Concrete aanbevelingen: wat zegt de fabrikant?
    Let ook op welke specifieke aanbevelingen en andere ondersteuning de fabrikant u geeft. Het aanbevolen behandelingsprotocol is afgestemd op zijn producten, zodat ze hun deze  zijn sterke punten kunnen gebruiken inzetten, zoals vereenvoudigde processen. Ivoclar Vivadent geeft u ook interactieve ondersteuning via casusspecifieke video-tutorials.

3. Productaanbod: zo eenvoudig en begrijpelijk mogelijk
    Zoek een materiaalpartner met een eenvoudig, begrijpelijk productaanbod uit. Een voorbeeld: Ivoclar Vivadent beveelt twee materialen aan voor de bevestiging van een zeer breed scala aan restauraties en materialen, die elkaar optimaal aanvullen:
    a. Variolink Esthetic is een zeer esthetisch licht-en duaaluithardende bevestigingscomposiet, dat ideaal is voor eenvoudige en permanente bevestiging van zeer esthetische keramische restauraties gemaakt van lithiumdisilicaat en glaskeramiek (bijv. IPS e.max CAD / Press) en composiet (bijv. Tetric CAD*).
    b. SpeedCEM Plus is een zelfhechtend en zelfuithardend composietcement met optionele lichtuitharding en geoptimaliseerde formule, dat weer ideaal is voor de efficiënte bevestiging van retentief geprepareerde restauraties van zirkoniumoxide. (bijv. IPS e.max ZirCAD).

Conclusie: goed afgestemd en veilig

Gecoördineerde verwerkingsprocessen en producten, evenals duidelijke aanbevelingen van de fabrikant, bieden u een hoge mate van zekerheid bij het selecteren - voor optimale hantering en zeer goede resultaten, terwijl u tegelijkertijd de hoogst mogelijke efficiëntie bereikt.

Meer informatie over bevestigingsmaterialen van Ivoclar Vivadent vindt u hier:

Variolink, SpeedCEM en IPS e.max zijn geregistreerde handelsmerken van Ivoclar Vivadent AG.
De beschikbaarheid van bepaalde producten kan per land verschillen.

Om gebruik te maken van speciale aanbiedingen klikt u hier: www.cementation.ivoclarvivadent.com