Henry Schein steunt opnieuw KiKa, ditmaal met het programma

Henry Schein steunt opnieuw KiKa, ditmaal met het programma "Practice Pink"

Almere, 21 September 2016 – In oktober lanceert Henry Schein Practice Pink, zijn jaarlijks terugkerende marketingprogramma gekoppeld aan goede doelen. Via dit programma worden klanten in de gelegenheid gesteld roze producten te kopen, variërend van zorgproducten en producten voor de praktijk tot kleding. Gedurende de hele maand zal een deel van de opbrengst uit de verkoop van deze producten worden gedoneerd aan KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) om de strijd tegen kanker te steunen. KiKa heeft als doel, het werven van fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn en strijd, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Daarnaast richt KiKa zich op het geven van voorlichting. *) Een overzicht van de verkrijgbare Practice Pink-producten en informatie over de manier waarop dit initiatief kan worden gesteund zijn te vinden op www.henryschein.nl.

Henry Schein introduceerde het programma in 2005 in de Verenigde Staten, waarbij de nadruk lag aanvankelijk op borstkanker. In de loop van de jaren is het programma uitgebreid naar de bestrijding van meer vormen van kanker, waaronder kinder- en mondkanker. Sinds de oprichting is meer dan USD 1,1 miljoen ingezameld ter ondersteuning van verschillende initiatieven en programma's om de toegang tot gezondheidszorg, preventie en onderwijs voor kankerpatiënten te verbeteren.

"Het vervult Henry Schein met trots dit belangrijke programma ook in geheel Europa te implementeren. In 2015 maakte het Federale Bureau voor de Statistiek van Duitsland bekend dat kanker de op een na meest voorkomende doodsoorzaak is in het land, na hart- en vaatziekten. Het rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie van 2014 gaf aan dat in 2012 in Europa 3,4 miljoen nieuwe gevallen van kanker waren vastgesteld. We hopen dat we mede door de gulheid van onze klanten, leveranciers en leden van Team Schein een positieve bijdrage kunnen leveren aan het leven van talloze patiënten en hun familie," aldus Simon Gambold, Vice President Marketing European Dental Group van Henry Schein.

Practice Pink maakt deel uit van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma voor maatschappelijk ondernemen van Henry Schein. Henry Schein Cares beoogt de toegang tot de zorg voor minderbedeelde bevolkingsgroepen wereldwijd te verbeteren door middel van drie focusgebieden: gezondheid, preventie, behandeling en onderwijs; voorbereiding op noodgevallen en noodhulp; en capaciteitsontwikkeling van de gezondheidszorg. Een belangrijk deel van dit werk bestaat uit het bieden van steun aan kankerpatiënten en hun familie.

*) Bron: KiKa