Henry Schein steunt KNGF Geleidehonden

Almere, 15 juni 2017 – Henry Schein organiseerde in april de Openhuisdagen. Het is een traditie om met dit jaarlijkse evenement voor het complete tandheelkundige team een goed doel te ondersteunen. Dit jaar koos het bedrijf voor KNGF Geleidehonden, die – sinds hun oprichting in 1935 duizenden honden heeft geschoold voor blinde en zeer slechtziende mensen. Door vele donaties van Openhuisdagenbezoekers en een aanvullende bijdrage van Henry Schein, is met elkaar een bedrag van € 6.000,- opgehaald.

KNGF Geleidehonden heeft als missie zoveel mogelijk mensen met een beperking een beter leven te geven met een speciaal opgeleide hond. Deze kennis zetten zij tegenwoordig ook in voor mensen met andere handicaps: bijvoorbeeld mensen in een rolstoel, (oud-) geüniformeerden met een posttraumatische stress-stoornis of kinderen met autisme.

“De reacties van onze bezoekers op de geleidehonden waren hartverwarmend,” zegt Cees Balder, Managing Director van Henry Schein Dental in Nederland. “Het is fijn dat deze speciaal opgeleide honden zo betekenisvol kunnen zijn voor mensen die door een beperking niet de mobiliteit en vrijheid hebben die voor veel mensen wel vanzelfsprekend is. Met de dagelijkse hulp van een hond kunnen zij zelfstandig meedoen in de maatschappij. Wij vinden het belangrijk om onze Openhuisdagen in te zetten om een stichting als KNGF Geleidehonden te steunen.”

Het moederbedrijf Henry Schein, Inc., ondersteunt een langetermijnproject met de organisatie "Canine Campanions for Independence", de eerste en grootste hulphondenorganisatie in de Verenigde Staten. Het project steunt vrijwilligers die zorgen voor hulphonden. Henry Schein´s inzet voor maatschappelijke verantwoordelijkheid is over bijna acht decenia ontstaan uit een diepgewortelde familietraditie wat heeft geleid tot de oprichting van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma voor maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Dit initiatief is onderdeel van Henry Schein Cares, dat probeert de toegang tot zorg voor minderbedeelde bevolkingsgroepen wereldwijd te verbeteren door middel van drie focusgebieden: gezondheid, preventie, behandeling en educatie, voorbereiding op noodgevallen en noodhulp, en capaciteitsontwikkeling van de gezondheidszorg.