Telefooncentrale
Henry Schein start rampbestrijdingsfonds om hulp te bieden  bij de Australische bosbranden

Henry Schein start rampbestrijdingsfonds om hulp te bieden bij de Australische bosbranden

MELVILLE NY, 13 januari 2020 - Het bedrijf doneert tot $100.000 in cash, gezondheidsmiddelen en bijdragen van werknemers.

Als reactie op de enorme verwoesting die wordt veroorzaakt door de Australische bosbranden, kondigt Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC) aan dat het een fonds opstart om de heropbouw te ondersteunen. Daarnaast zal het bedrijf ook courante gezondheidsmiddelen schenken en praktijken/klanten trachten te helpen die onder de crisis lijden.

Het bedrijf en de Henry Schein Cares stichting starten een Rampbestrijdingsfonds 2020 met een donatie van $50.000, aangevuld met giften van de werknemers tot $25.000. Bovendien is Henry Schein van plan om tot $50.000 aan gezondheidsproducten te schenken aan Australische hulporganisaties. De vestigingen van Henry Schein in Australië geven ook nog een percentage van de verkoop in de maand januari aan lokale hulporganisaties.

"Team Schein staat klaar om onze hulporganisatiepartners en lokale zorgverleners bij te staan bij de heropbouw van de schade ten gevolge van de vreselijke branden," zei Stanley M. Bergman, voorzitter van de Raad van Bestuur en Chief Executive Officer van Henry Schein. "Reeds lange tijd is ons bedrijf geëngageerd om hulp te bieden wanneer een ramp zich voordoet. In het kader van schadeherstel kunnen we rekenen op onze partnerleveranciers en onze eigen Team Schein-leden om lokale hulporganisaties te voorzien van middelen die ze nodig hebben om het welzijn en de gezondheid van de getroffen bevolking te bevorderen".

Niet enkel de werknemers van Henry Schein kunnen het fonds steunen. Ook u kan een bedrag storten via de website de Henry Schein Cares stichting via e-mail aan Kate Sorrillo, Henry Schein Cares Foundation, Inc., 135 Duryea Road, Melville, NY 11747.

Over Software of Excellence

Software of Excellence is onderdeel van Henry Schein’s Practice Management Solutions business, wereldmarktleider in grensverleggende praktijkmanagement oplossingen. De software ontwikkeld door Henry Schein is in gebruik bij ruim 90.000 praktijken. Sinds 2009 is Software of Excellence ook in Nederland actief.