Henry Schein open voor aanmeldingen voor de

Henry Schein open voor aanmeldingen voor de "Rely on Us Supplier Competition"

Competitie geopend voor alle commerciële leveranciers van dentale producten met de mogelijkheid productideeën te pitchen voor het senior management van de Henry Schein Global Dental Group en het Global Innovation Center and Business Development Team van de onderneming tijdens de International Dental Show, 21 – 25 maart, 2017

Langen, 7 februari 2017 – Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC), is 's werelds grootste leverancier van producten en diensten aan professionele tandheelkundige en medische praktijken en heeft vandaag de "Rely on Us Supplier Competition" afgekondigd om toeleveranciers van dentale producten de gelegenheid te bieden zich te presenteren voor een distributiedeal met Henry Schein, Inc.

De competitie staat open voor alle leveranciers van dentale producten. Belangstellenden kunnen zich vanaf nu tot uiterlijk 24 februari 2017 middernacht aanmelden. De vier finalisten ontvangen op 10 maart 2017 bericht en een uitnodiging hun voorstel en marketingplan tijdens de International Dental Show (IDS), 21 - 25 maart 2017 in Keulen te komen presenteren aan een groep mondiale managers van Henry Schein. De winnaars worden in de gelegenheid gesteld hun voorstel te bespreken met de senior managers van de Henry Schein Global Dental Group en het Global Innovation Center and Business Development team en maken kans op een distributiedeal zodra overeenstemming is bereikt over alle relevante voorwaarden en hun product of service aansluit bij het portfolio van Henry Schein.

"We kijken erg uit naar de lancering van de Rely on Us Supplier Competition dit jaar tijdens de IDS," vertelde Danny Lambrechts, Directeur European Brand Equity Marketing, Henry Schein European Dental Group. "Meteen vanaf onze oprichting hebben we ons ingezet voor een omgeving waarin zowel de onderneming als haar leveranciers kunnen groeien in een sfeer van vertrouwen en samenwerking. Deze competitie is weer een voorbeeld van hoe we samenwerken met onze dentale leveranciers om onze klanten te kunnen voorzien van betere oplossingen waarmee ze zowel het rendement van hun praktijk als de gezondheid van hun patiënten kunnen verbeteren."

Alle voorstellen worden beoordeeld op basis van geselecteerde markt- en productgerelateerde criteria, waaronder, maar niet beperkt tot, de vraag van de markt, de levensvatbaarheid van de producten en de haalbaarheid van het marketingplan. De leveranciers moeten bij hun aanmelding ook aantonen dat ze voor de mogelijke implementatie voldoen aan eventuele wettelijk verplichte toelatingen of keuringen. Ga voor het indienen van voorstellen naar www.henryscheindental.com/SupplierCompetition. Vragen of verzoeken om aanvullende informatie kunnen worden gericht aan suppliercompetition@henryschein.com.

Henry Schein beschikt in Europa over een uiterst ervaren team van meer dan 4.000 Team Schein Members voor de dentale, medische en technologische markt. Henry Schein Dental Europe biedt een uitgebreid assortiment aan dentale producten, apparatuur, trainingen, speciale producten en praktijkoplossingen ten behoeve van oplossingen waarop professionals in de gezondheidszorg vertrouwen om hun praktijken beter te laten functioneren en het leven van hun patiënten te verbeteren. De onderneming bedient tandartsen, tandheelkundige laboratoria en klinieken via haar dochterondernemingen in Oostenrijk, België, de Tsjechische Republiek, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.