Henry Schein ondersteunt kankervoorlichting en -onderzoek via Practice Pink-programma

Almere, 4 oktober 2018 - De klanten van Henry Schein hebben door de aankoop van speciale pink producten ruim 1,5 miljoen dollar helpen inzamelen voor de strijd tegen kanker.

Henry Schein biedt zijn klanten opnieuw de kans te helpen bij de strijd tegen van kanker via zijn Practice Pink-programma. Door de aankoop van producten uit het 'pink' assortiment ondersteunen klanten het Practice Pink-programma, een initiatief om de bewustwording van kanker te stimuleren en onderzoek naar borstkanker en andere vormen van kanker te ondersteunen.

Van oktober tot en met december wordt een percentage van de omzet van deze 'pink' producten gedoneerd aan KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) om onderzoek, preventie en vroegtijdige opsporing van de ziekte te ondersteunen en de toegang tot de zorg te verbeteren.

KiKa heeft als doel om de genezingskans van kinderen met kanker te verhogen naar 95%. Om dit te bereiken, financiert KiKa wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker. Hierdoor wordt de kwaliteit van behandelingen verbeterd en de bijwerkingen verminderd. Als gevolg hiervan stijgt de genezingskans van kinderkanker. *)

Het Practice Pink-programma, dat dit jaar zijn 12e editie beleeft, heeft meer dan 1,5 miljoen dollar opgeleverd voor de bestrijding van kanker. De afgelopen jaren is het programma uitgebreid naar Europa, waar leden van Team Schein de handen ineen hebben geslagen met leveranciers en ngo's om mensen te steunen bij de strijd tegen kanker. Practice Pink is een initiatief van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma van het bedrijf voor maatschappelijk ondernemen.

"Dankzij de overweldigende steun jaar in jaar uit van onze klanten en leveranciers aan het Practice Pink-programma kan Henry Schein jaarlijks bijdragen aan de strijd tegen kanker, en het geeft veel voldoening om te zien wat we samen al voor elkaar hebben gekregen", aldus Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en Chief Executive Officer van Henry Schein. “We blijven de mensen en organisaties steunen die zich inzetten voor genezing en we hopen nog vele jaren mee te kunnen werken aan 'helping health happen'.”

Een overzicht van de verkrijgbare Practice Pink-producten en informatie over de manier waarop dit initiatief kan worden ondersteund, zijn te vinden op www.henryschein.nl.

*) Bron: KiKa