Henry Schein lanceert NeoDiamond

Henry Schein lanceert NeoDiamond® in Nederland

Almere, 20 juni 2017 – Henry Schein maakte vandaag de lancering in Nederland bekend van de bekroonde NeoDiamond®; een productlijn diamantboren voor gebruik bij één patiënt. Henry Schein is exclusief distributeur van NeoDiamond®, die werd onderscheiden met de 'Dental Advisor’s Top Bur-Diamond Award', waarmee tandartsen efficiënt en voordelig kwalitatief hoogwaardige zorg kunnen verlenen en het risico van kruisbesmetting tussen patiënten kunnen verminderen. De NeoDiamond-boor is met meer dan 120 miljoen verkochte producten marktleider in de categorie diamant en carbide boren in de Verenigde Staten.

NeoDiamond® werd ontwikkeld door Microcopy, een ontwikkelaar en producent van tandheelkundige producten, en biedt zowel artsen als hun patiënten talloze voordelen. De boren zijn verpakt in afzonderlijke, gesteriliseerde verpakkingen voor gebruik bij één patiënt gedurende een behandelsessie, waardoor zowel het risico van kruisbesmetting als de indirecte kosten en tijd voor steriliseren en desinfecteren worden verlaagd. Daarnaast zijn de boren scherp, met fijn geëtste snijvlakken, die de behandeltijd, het ongemak voor de patiënt en vermoeidheid van de arts verminderen.

"Hygiëne en veiligheid van de patiënt zijn van eminent belang voor tandheelkundigen, omdat deze niet alleen hoogwaardig restauratiewerk moeten leveren, maar ook de gezondheid van hun patiënten moeten beschermen," aldus Cees Balder, Managing Director Henry Schein Dental Nederland. "Dat is dan ook de reden waarom Henry Schein trots is om NeoDiamond® in Nederland te kunnen lanceren. De NeoDiamond®-productlijn van boren is ideaal voor tandartsen die zorgvuldig met de gezondheid van hun patiënten moeten omgaan en bovendien winstgevende praktijken moeten runnen die kwalitatief hoogwaardige zorg leveren."

De producten van de NeoDiamond®-productlijn verhogen de praktijkefficiency, bieden voordelen voor de patiënt en worden gefabriceerd met een XactFit®-schacht die strikte toleranties heeft en daardoor nauwkeurig past, waardoor weglopen van de boor wordt verminderd. NeoDiamond is gedurende vijf jaar gegarandeerd steriel en is leverbaar in een brede variëteit aan diamantnummers, vormen en gritafmetingen.

Over Microcopy

Sinds de oprichting in 1970 is Microcopy toonaangevend in het ontwerp en de ontwikkeling van diamant- en HM-boren voor de tandheelkundige industrie. De NeoDiamond®-productlijn, de meest verkochte diamantboor in de V.S., behoort tot de meest gerenommeerde op de tandheelkundige markt. Het team van ingenieurs, marketingprofessionals en productiedeskundige werkt volgens ons ISO-gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem bij het ontwerpen, verpakken en uitvoeren van complete productinspecties.