Henry Schein door Ethisphere uitgeroepen tot een van de World’s Most Ethical Companies van 2020

MELVILLE NY, 25 februari 2020 - Henry Schein is voor het 9e achtereenvolgende jaar onderscheiden als een van de bedrijven die een langetermijnvisie met een doelgerichte strategie hanteren om positieve veranderingen te bewerkstelligen via hun wereldwijde netwerken.

Henry Schein, Inc. (Nasdaq: HSIC), 's werelds grootste leverancier van producten en diensten voor professionele tandheelkundige en medische praktijken is door Ethisphere, drijvende kracht achter wereldwijd geldende normen voor ethisch ondernemen, uitgeroepen tot een van de World’s Most Ethical Companies van 2020.

Henry Schein is voor het negende achtereenvolgende jaar onderscheiden en wel als enige uit de categorie gezondheidsproducten. Dit bevestigt wederom de inzet van de onderneming om verantwoordelijkheid te nemen en iets terug te geven aan de beroepen en gemeenschappen die zij bedient. In 2020 is de eer ten deel gevallen aan 132 bedrijven uit 21 landen en 51 branches.

"Het is een enorme eer die we delen met gelijkgestemde bedrijven die de visie van Henry Schein onderschrijven dat succes geworteld is in grotere maatschappelijke betrokkenheid en waarbij we onze krachten als bedrijf afstemmen op de behoeften van de maatschappij", aldus Stanley M. Bergman, Chairman of the Board en Chief Executive Officer van Henry Schein. "Namens onze ruim 19.000 Team Schein Members wereldwijd wil ik het Ethisphere Institute bedanken voor deze onderscheiding. Wij feliciteren onze mede-gelauwerden voor de erkenning voor hun inspanningen voor succes door het goede te doen."

"Felicitaties aan Team Schein voor het negende achtereenvolgende jaar als een van de ‘World's Most Ethical Companies’," aldus Chief Executive Officer, Timothy Erblich van het Ethisphere Institute. "Henry Schein blijft zich aantoonbaar inzetten voor ethisch zaken doen en maatschappelijk verantwoord ondernemen en draagt daarmee bij aan een zakelijke cultuur die wordt gedefinieerd door integriteit."

De World’s Most Ethical Companies is gebaseerd op de Ethics Quotient® van Ethisphere. De beoordeling omvat meer dan 200 vragen over cultuur, milieu- en sociale praktijken, ethiek en compliance-activiteiten, bestuur, diversiteit en initiatieven om een sterke waardeketen te ondersteunen. Het proces dient als een kader om de dominante praktijken van organisaties in verschillende branches wereldwijd vast te leggen en classificeren. De beste praktijken en ervaringen van de winnaars van 2020 worden in maart en april van dit jaar gepubliceerd in de vorm van een rapport en webcast.

Alle bedrijven die deelnemen aan het beoordelingsproces ontvangen een analytische scorekaart, waarmee ze een holistisch beeld krijgen van hoe hun programma's scoren aan de hand van de strenge normen van toonaangevende bedrijven.

De volledige lijst van de World’s Most Ethical Companies van 2020 is te vinden op https://worldsmostethicalcompanies.com/honorees.

Over Software of Excellence

Software of Excellence is onderdeel van Henry Schein’s Practice Management Solutions business, wereldmarktleider in grensverleggende praktijkmanagement oplossingen. De software ontwikkeld door Henry Schein is in gebruik bij ruim 90.000 praktijken. Sinds 2009 is Software of Excellence ook in Nederland actief.