Henry Schein steunt Nationaal Ouderenfonds

Almere, 10 september 2018 - Traditiegetrouw verbindt Henry Schein een charitatieve organisatie aan de jaarlijkse Openhuisdagen en biedt hiermee een podium om hun maatschappelijke betrokkenheid en activiteiten te presenteren en voor de bezoekers mogelijk maakt een donatie te doen aan het goede doel. Afgelopen editie van 20 en 21 april 2018 ging Henry Schein de samenwerking aan met het Nationaal Ouderenfonds.

Het Nationaal Ouderenfonds staat voor een samenleving waarin iedere oudere zijn of haar leven leidt zoals hij of zij dat wenst. Het verbindt mensen en organisaties om samen eenzaamheid en kwetsbaarheid onder ouderen aan te pakken. De stichting organiseert hiervoor diverse activiteiten. Waaronder stranduitjes, waaraan jaarlijks 3.000 ouderen kunnen deelnemen.

In totaal is met de Openhuisdagen € 6.500,- aan donaties opgehaald. Hiermee organiseerde het Nationaal Ouderenfonds twee stranduitjes waarbij medewerkers van Team Schein zich als vrijwilliger hebben ingezet om de groep ouderen een dagje onbezorgd te laten genieten.

“In de loop van de demografische veranderingen wordt het steeds belangrijker om aan onze oudere medemensen te denken en hen actief in onze samenleving te integreren. Want zij zijn het die met hun verleden de eerste steen hebben gelegd voor ons heden en onze toekomst. Daarom bedanken wij onze klanten en Openhuisdagen bezoekers voor hun steun, zonder welke deze grote donatie niet mogelijk zou zijn geweest. En ik ben verheugd dat onze team members zich inzetten voor dit belangrijke initiatief”, aldus Cees Balder, Managing Director, Henry Schein Dental – Benelux.

Dit initiatief is onderdeel van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma voor maatschappelijk ondernemen. Henry Schein Cares steunt op vier pilaren: de leden van Team Schein stimuleren om hun volledige potentieel te ontwikkelen, zorgen voor het nemen van verantwoordelijkheid door ethische bedrijfspraktijken uit te breiden naar alle niveaus binnen Henry Schein, ecologische duurzaamheid te promoten, en misdeelde bevolkingsgroepen en groepen met een hoog risico over de hele wereld een betere toegang tot de gezondheidszorg te geven. De activiteiten voor de gezondheidszorg die door Henry Schein Cares worden ondersteund richten zich op drie hoofdaspecten: welzijn bevorderen, capaciteit opbouwen voor het leveren van diensten voor de gezondheidszorg, en helpen bij het voorbereid zijn op rampen en hulpverlening.

Henry Schein medewerkers doen vrijwilligerswerk voor oudere medemensen.