Henry Schein Dental ondersteunt

Henry Schein Dental ondersteunt "Villa Pardoes"

Almere, 04 juli 2016 – Eens per jaar organiseert Henry Schein het Dental Event, de grootste jaarlijkse tandheelkundige happening van Nederland. Het Dental Event is dé plek voor informatie over de nieuwste producten en ontwikkelingen. Daarbij wordt elk jaar traditioneel een goed doel ondersteund. Dit jaar ondersteunde Henry Schein Dental de organisatie "Villa Pardoes", een initiatief van Stichting Natuurpark De Efteling.

Villa Pardoes is ondergebracht in een zelfstandige stichting en heeft het CBF-keurmerk voor goede doelen. Het idee voor Villa Pardoes is gebaseerd op het succesvolle concept van de organisatie "Give Kids The World" dat in de Verenigde Staten zieke kinderen een vakantie aanbiedt. Villa Pardoes is echter alleen bedoeld voor kinderen met een ernstige, soms levensbedreigende ziekte en hun families.

"Wij zijn erg verheugd om de Villa Pardoes te kunnen ondersteunen", zegt Cees Balder, Managing Director van Henry Schein Dental in Nederland. "Het is verschrikkelijk kinderen te zien lijden. Om deze zieke kinderen een glimlach te bezorgen en energie te geven voor hun toekomst is een groot goed. Wij zijn erg blij en dankbaar voor de ondersteuning die we tijdens ons Dental Event hebben ontvangen van onze klanten voor dit belangrijke goede doel."

In aanvulling op de vele donaties door de bezoekers van het Dental Event hebben ook Team Schein leden en Henry Schein als organisatie bijgedragen aan deze donatie zodat Henry Schein een cheque kon overhandigen ter waarde van € 6.000,-.

Dit initiatief is onderdeel van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma voor maatschappelijk ondernemen van Henry Schein. Henry Schein Cares probeert de toegang tot zorg voor minderbedeelde bevolkingsgroepen wereldwijd te verbeteren door middel van drie focusgebieden: gezondheid, preventie, behandeling en educatie, voorbereiding op noodgevallen en noodhulp, en capaciteitsontwikkeling van de gezondheidszorg.

Meer informatie kunt u vinden op www.henryschein.nl, op www.hscaresfoundation.org of op www.villapardoes.nl.

Team Schein members Tanja Kock en Richard Bastiaans overhandigen de cheque aan Chantal Frijters van Villa Pardoes (midden).