Telefooncentrale
Henry Schein Dental ondersteunt tandartsen  bij het veilig hervatten van de mondzorg

Henry Schein Dental ondersteunt tandartsen bij het veilig hervatten van de mondzorg

ALMERE, 7 juli 2020 - De onderneming heeft een reeks oplossingen samengesteld om tandheelkundige professionals te helpen sterk uit de huidige pandemie te komen.

Henry Schein Dental heeft een reeks maatregelen samengesteld die praktijken helpen om veilig de mondzorg te hervatten en de gezondheid en het welzijn van hun patiënten en het team te waarborgen. Het programma voor praktijkhervatting omvat een beproefde reeks oplossingen, zoals voorbereiding en veiligheid binnen de praktijk, implementatie van nieuwe onderhoudsprotocollen en communicatie met de patiënten.

In aanvulling op het uitgebreide aanbod aan oplossingen van de onderneming heeft Henry Schein het COVID-19 crisis gerelateerde Resource Center opgezet met checklists voor het onderhoud van apparatuur en praktijkhygiëne. Het Center biedt eveneens toegang tot praktische informatie over Persoonlijke Beschermingsmiddelen en desinfectie alsmede apparatuur voor hygiëne en sterilisatie.

Om tandheelkundige praktijken zo goed mogelijk te ondersteunen bij het opnieuw uitvoeren van de mondzorg, heeft Henry Schein eveneens een “Recovery Pricing Plan” ontwikkeld vol met interessante aanbiedingen van partners. Ook zijn er leasingprogramma’s uitgewerkt voor de aankoop van equipment, die tandheelkundige praktijken de flexibiliteit geven om pas later of zelfs volgend jaar te betalen.

Daarnaast richt het nieuwste Solutions Magazine van Henry Schein Dental zich op “Tandheelkunde en de pandemie” met actuele onderwerpen zoals: luchtzuivering, tips over Persoonlijke Beschermingsmiddelen, innovaties, blogs, interviews, productinformatie en meer.

"Bij Henry Schein doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat onze klanten goed uit deze moeilijke situatie komen. Ons motto luidt niet voor niets: Rely on Us. Ons toegewijde team ondersteunt tandheelkundige professionals in deze moeilijke tijd en biedt toegang tot een breed scala aan producten, diensten en oplossingen om hun praktijk efficiënt te runnen en hoogwaardige zorg te bieden,” aldus Cees Balder, Managing Director van Henry Schein in de Benelux.

Een belangrijke oplossing uit het nieuwe programma is onder andere het luchtsterilisatiesysteem van Radic8, waarmee bepaalde virussen en bacteriën in één stap worden geneutraliseerd. Het systeem neutraliseert tevens gassen en kwikdampen. De technologie van Radic8 is gebaseerd op een twee-fasenproces: filtratie gevolgd door sterilisatie. Het concept van Radic8 ViruskillerTM ontstond in 2004 na de SARS-epidemie om in de lucht zwevende virussen aan te pakken en is sindsdien voortdurend verder ontwikkeld. De gepatenteerde technologie is de afgelopen jaren getest op verschillende virussen, waaronder het coronavirus DF2, het adenovirus, het influenzavirus en het poliovirus. De resultaten wijzen een reductiepercentage uit van 99,9999%, log 6 in een enkele luchtpassage. *) **)

*) Bron: https://radic8.com/
**) De Radic8 luchtsterilisator is niet getest op SARS-CoV2.

Over Software of Excellence

Software of Excellence is onderdeel van Henry Schein’s Practice Management Solutions business, wereldmarktleider in grensverleggende praktijkmanagement oplossingen. De software ontwikkeld door Henry Schein is in gebruik bij ruim 90.000 praktijken. Sinds 2009 is Software of Excellence ook in Nederland actief.