Henry Schein Dental ondersteunt RTL 4 programma

Henry Schein Dental ondersteunt RTL 4 programma "Genante Tanden"

Henry Schein Dental ondersteunt RTL 4 programma "Genante Tanden" om de bewustwording van mondgezondheid in relatie tot algehele gezondheid te vergroten.

Almere, 26 mei 2016 – Henry Schein Dental ondersteunt "Genante Tanden", een nieuw televisieprogramma geheel in het teken van mondgezondheid. De zesdelige serie wordt gepresenteerd door Froukje de Both, vanaf 30 mei iedere maandagavond om 21.30 bij RTL 4. "Genante Tanden" is tot stand gekomen in samenwerking met het Fonds Mondgezondheid en het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA). Het Fonds Mondgezondheid is een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (KNMT).

In dit programma worden mensen gevolgd met ernstige mondgezondheidsproblemen. Deze mensen worden geholpen om de problemen op te lossen en hun mondgezondheid te verbeteren. Tevens komen er wetenswaardigheden over vele aspecten van de mondzorg aan de orde. Een slechte mondgezondheid kan gevolgen hebben op de algehele gezondheid en omgekeerd. In elke aflevering zal aan de relatie tussen mondgezondheid en algehele gezondheid aandacht worden besteed.

"Een gezonde mond is ongelooflijk belangrijk voor een gezond lichaam en heeft daarbij ook effecten op het sociale leven", zegt Cees Balder, Managing Director van Henry Schein Dental Nederland. "Tandheelkunde is enorm veranderd in de afgelopen jaren. Bijvoorbeeld door digitalisering van de behandelapparatuur kunnen patiënten een nieuwe kroon al binnen een uur laten plaatsen. Met 'Genante Tanden' geeft RTL 4 consumenten inzicht hoe belangrijk mondgezondheid is, maar het laat ook zien hoe een gezond gebit te bereiken en behouden. We zijn erg blij dat we dit goede doel samen met onze partners, als deel van ons wereldwijde MVO-programma Henry Schein Cares, ondersteunen."

Henry Schein Cares probeert de toegang tot gezondheidszorg wereldwijd te verbeteren door middel van de focusgebieden: gezondheid, preventie, behandeling en educatie, voorbereiding bij noodgevallen en noodhulp, en capaciteitsontwikkeling van de gezondheidszorg in Nederland. Henry Schein ondersteunt het Fonds Mondgezondheid sinds 2014 om de verbinding tussen mondgezondheid en algehele gezondheid te promoten en tevens de mondgezondheidszorg in Nederland verder te bevorderen.