Henry Schein Dental ondersteunt het Teddy Bear Hospital

Almere, 02 maart 2017 – Henry Schein Dental ondersteunt het Teddy Bear Hospital te Amsterdam. Teddy Bear Hospital is een project, georganiseerd door de International Federation of Medical Students’ Associations – Vrije Universiteit medisch centrum (IFMSA-VUmc), Amsterdam.

IFMSA is een internationale organisatie van studenten geneeskunde, met als doel de angst van kleine kinderen voor artsen, ziekenhuizen en het ziek zijn weg te nemen. In een geïmproviseerd ziekenhuis worden "zieke" knuffels beter gemaakt. De kinderen die participeren zijn tussen de 4 en 7 jaar oud en hebben onderwijs op een reguliere basisschool.

De tandarts is een nieuwe toevoeging aan het Teddy Bear Hospital. Reden hiervoor is dat kinderen vaak ook erg bang voor zijn voor de tandarts. De focus ligt voornamelijk op het belang van een goede mondhygiëne, wat zij de kinderen met behulp van een rollenspel willen leren. Henry Schein Dental doneert tandenborstels en poetstimers voor 750 kinderen van verschillenden scholen uit Amsterdam en omstreken. Teddy Bear Hospital wordt van 10 t/m 13 april 2017 georganiseerd.

“Henry Schein erkent het belang van voorlichting over mondgezondheid in de strijd tegen tandbederf bij kinderen. Wij zien het dan ook  als onze plicht om initiatieven als Teddy Bear Hospital te ondersteunen, om de kennis over mondgezondheid bij kinderen te verbeteren en om eventuele angst voor de tandarts weg te nemen,” zegt Cees Balder, Managing Director van Henry Schein Dental in Nederland.

Dit initiatief is onderdeel van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma voor maatschappelijk ondernemen van Henry Schein. Henry Schein Cares probeert de toegang tot zorg voor minderbedeelde bevolkingsgroepen wereldwijd te verbeteren door middel van drie focusgebieden: gezondheid, preventie, behandeling en educatie, voorbereiding op noodgevallen en noodhulp, en capaciteitsontwikkeling van de gezondheidszorg.

Voor meer informatie: www.hscaresfoundation.org.