Henry Schein Dental Nederland introduceert DOCma, d

Henry Schein Dental Nederland introduceert DOCma, dé complete oplossing voor procesregistratie

Almere, 14 Juli 2016 – Henry Schein Dental Nederland biedt fullservice-oplossingen voor tandheelkundige professionals zodat zij in staat zijn een effectieve praktijk te voeren en zich te concentreren op optimale patiëntenzorg. Kort na de introductie van de nieuwe “Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken” introduceert het bedrijf DOCma, een complete oplossing in een enkel programma voor nagenoeg alle op de markt beschikbare hygiëne-apparatuur.

DOCma gaat verder dan een standaard procesregistratiesoftware. Het programma kan hygiëneprocessen registreren, voorraadbeheer bijhouden, maar ook de in de praktijk aanwezige apparatuur in kaart brengen inclusief de interne en externe onderhoudsmomenten.

De software registreert en documenteert digitaal de reinigings-, desinfectie- en sterilisatieprocessen waardoor losse geprinte documenten overbodig worden. De thermodesinfector, sealer, DAC of autoclaaf worden direct aangesloten op de software waarbij de belangrijke parameters direct in de software worden opgeslagen. Hierbij wordt voldaan aan de eisen voor medische producten en aan de eisen van de Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken. Deze controleerbare documentatie is tevens een onderdeel van de kwaliteitsbewaking in de tandartspraktijk.

DOCma-software biedt ook de mogelijkheid om voorraad van verbruiksmaterialen volledig en optimaal te managen. Gebruikshandleidingen zijn eenvoudig te koppelen aan de verschillende materialen welke binnen de praktijk worden gebruikt. Daarbij kan de inrichting van containers, cassettes, trays of tubs voor de verschillende procedures kunnen op een uniforme en gestandaardiseerde wijze worden vastgelegd.

Met DOCma wordt de apparatuur in de praktijk in een softwarepakket geregistreerd. Binnen de software is het mogelijk om alle kenmerken van de apparatuur op te slaan. Met de equipment log kan de tandarts eenvoudig alle schoonmaak- en onderhoudsmomenten van de apparatuur invoeren. Het programma zorgt ervoor dat praktijkmedewerkers een signalering krijgen voor het periodieke onderhoud van de apparatuur. Dit betreft zowel het eigen gebruikersonderhoud (inclusief eventuele werkinstructies en handleidingen), extern onderhoud als de keuringen van de apparatuur. Ook voor de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) is het belangrijk dat de praktijk alle handleidingen en opgeleide medewerkers kan voorleggen. Met equipment log zijn deze direct op te roepen.

DOCma maakt deel uit van Henry Schein Dental Business Solutions. Via Henry Schein Dental Business Solutions lanceert de onderneming een complete reeks oplossingen voor de tandheelkundige zorg waarmee de dagelijkse workflow en het praktijk management worden verbeterd. Henry Schein Dental Business Solutions zijn interessant voor alle klanten en kunnen worden toegesneden op hun individuele behoeften. Deelnemers aan het “Dentalliance” vaste-klanten-programma van Henry Schein kunnen hun gespaarde punten inzetten voor de Dental Business Solutions services. Meer informatie over de Henry Schein Dental Business Solutions is bereikbaar op www.hsbusinesssolutions.nl.